Home

 

 

 

Kracht

 

Boxing Heusden

  • Boksen als conditie training: Een goede, methodische opbouwende bokstraining zorgt voor de beste lichamelijke conditie.
  • Boksen als spel: Een fascinerend en veelzijdig spel, een spel van geven en nemen.
  • Boksen als verdediging: Boksen is de edele kunst om jezelf te verdedigen, juist in deze tijd, vol agressie, staan de verdedigingssporten hoog in de belangstelling.
  • Boksen als wedstrijdsport: Een (spel)sparringdeel om te winnen, maar niet om moedwillig pijn te doen. Boksen vereist het uiterste van je lichaam.

Lees meer...

 

Project "Opboksen"

De bokssport een zeer veelzijdige sport die veel discipline, wederzijds respect, volharding en zelfbeheersing vergt. Dit zijn dan ook kernbegrippen die we binnen onze club van elk lid verwachten. dit zijn ook eigenschappen die we allemaal nodig hebben in het dagelijks leven.

Lees meer...

 

 

 

Conditie

 

Locatie?

Welkom in onze club: Onze trainingen vinden plaats in het vechtsportlokaal Olympia te Heusden - Zolder.

Het Apollo Team heet u alvast van harte welkom!

Contacteer ons...

 

The noble art of self defence

  • discipline
  • respect
  • volharding
  • zelfbeheersing

Dit zijn de kernbegrippen van onze club en wordt van ieder lid verwacht! Een goede groepssfeer primeert boven haantjesgedrag en individualiteit.

Niet het individu staat centraal maar de groep, niet de prestatie maar de inzet.

Onze boksclub is uitgegroeid tot een zelfstandige sportclub.

Apollo Boxing kan steunen op pedagogisch goede trainers met een opmerkelijke ervaring en aanzien in de bokswereld.

 

 

 

Inzicht

 

Wanneer?

  • Maandag  (beginners)

         17h00 tot 18h30

  • Woensdag  (gevorderden)

         19h30 tot 21h00

  • Zaterdag   (beide)

         11h30 tot 13h00

Onze trainingen:

  • Een uitvoerige warming-up: dit is erg belangrijk om onder meer blessures te voorkomen.
  • Een conditioneel deel, om het uithoudingsvermogen stapsgewijs te verhogen.
  • Een technisch gedeelte, waardoor het technisch niveau van de bokser kan worden verhoogd door middel van oefeningen en voorbeelden.
  • Een (spel)sparringdeel, waarin je het "gevecht" aangaat met een tegenstander. Er is continu toezicht om ervoor te zorgen dat er niet te hard wordt gesparred!
  • Een cooling-down, zodat spieren rustig kunnen afkoelen.